Na man cia diskusija kvepia dviracio isradinejimu. Kuom maratonas skiriasi nuo kitu plaukimu is technines puses? Ogi nelabai. Matau, kad jei siam maratone butu prisilaikoma visuotinai priimtu normu buriavimo varzyboms problemos butu ishsprestos:
1) Turi buti starto ATKARPA, tarp dvieju boju, o ne tiese, spindulys ar dar kazhkas. Nelieka dviprasmybiu kur startuoti
2) Visur turi buti zenklai, o ne menamos linijos - tada aisku ka kaip apimti.
3) Falstartas signalizuojamas veliavomis (yra masinis falstartas ir spec veliava tam ir asmeninis falstartas).
Starto linija turi buti tokia kad startuojantis girdetu ir/ar matytu falstartus.
Jei yra technines galimybes, rimtose gonkese visus falstartavusius sugaudo kateriai, jei nepavyksta - tada kateris su spec veliava stovi prie pirmo zenklo - ir visiems aisku - namo pakartot starto.
Kaip suprantu organizatoriai sutinka kad kita kart visur turi buti zenklai ir taip dauguma problemu bus ishspresta.
Del musos/bangavimo - tai sena problema, kad zenklai nelaiko, dreifuoja. Pamenu kartais net kursmarese prie rimto vejo nelaikydavo inkarai.
Kartais tokia problema spresdavo netgi pastoviai plaukianciu laivu (su ijungtu varikliu, berods latviai taip dare kazhkada). Bet is kitos puses zveju tinklu veliaveles kazhkaip laikosi.... cia vieta siokiems tokiems eksperimentams/isradimams, kad zenklai nedreifuotu
