Puslapis 22

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 20 Sau 2009 02:42
Try2Fly
Chm...
Sena tema...
Idomus atsakymai...
Ish serijos "ishvaryk ish savo smelio dezes kitokius nei tu, o jei neina to padaryti tai bent jau sumalk su shoodais gal patys isheis"... :roll:

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 20 Sau 2009 11:52
Akinys

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 26 Sau 2009 13:58
Marciunas
Sveiki,

as manau, kad uz abi puses galiu paatstovauti. Nors skraidau ne su PG o su skraidykle (atrodo taip: http://www.youtube.com/watch?v=qOvtcqD4g-s), bet siaip kartu viename aerodrome trinames, ir siaip kraujo broliai galima sakyti.

Buriuoju su burlente. Kodel uzsieemiau? O todel, kad abi sporto sakos visai neblogai persidengia.

Geriausi orai skraidymams su skraidykle, kai vejas nevirsija 5-7 m. Jei isvis nera irgi puiku, nes visada gali nutupti aerodrome is kurio kylai. Vejas virs 7 m/s, jau gali reikalauti igudziu, nes stipriai nunesineja kylant, ir pries veja parsiirti (ipac su parasparniu) gali buti sunku.. Antras butinas ir svarbiausias geram skraidymui faktorius yra saule. ji yra butina, kitaip net neverta is lovos krapstytis. Lietuvoje vienintelis budas iskilti prie debesies pado, tai kilti su termikais. Nera saules, nera termiku, nelipam is lovos, issaugoti geri santykiai su antra puse..

Tuo tarpu geram buriavimui salygos praktiskai priesingos, vejas nuo 5-7 m/s, saule nebutina... Butent del to as uzsiemiau ir buriavimu, nes neretai budavo kad yra laiko skraidyti, deja oras neleidzia, nes vejas per stiprus, ar saules nera. Gi dabar atsikeli ir renkiesi ka veiksi.

Viso sito biSportiskumo minusai, tai dviguba irangos kaina, plius du sportai reikalauja ir laiko daugiau. Reikia papildomai mokytis nauju igudziu, papildomai investuoti laika, ir kartais rinktis kuris labiau patika.

Kita momentas, kaip kazkas tesingai paminejo. Skraidymai klaidu neatleidzia. Yra posakis, kad aviacijos taisykles rasytos krauju.. Todel niekada negalima pamirsti, kad poziuriai tinkantys buriuojant gali buti pavojingi skraidant..

Tokie pamastymai,

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 22 Kov 2009 23:10
Vytis24
mąstoma šia kryptimi!!. Esmė tame, kad kaip ir kalbėjote, gera būt su gamta neteršiant jos. O kai vėjas nepučia, visgi geriau sklęst padangėm, nei mint dviračio pedalus :wink: , nors ir dviračiai veža. 8)

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 23 Kov 2009 09:08
virtuve
Jo vaizdelis geras. Man kilo klausimas isko padaryti sparnai?

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 27 Kov 2009 16:50
Try2Fly
Neilono silikonizuoto. Naujausios kartos medziagos berods kazkokios kitokios.
Yra labai geru sparnu lenku gamybos, dar viena kieta rusu firma ir ukrainieciai - uzima didziaja rinkos dali.

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 23 Rgp 2009 12:28
Vertejas
O koks minimalus vėjas parasparniams?
Yra kur skraidyti netoli pajūrio? Kiek pinigų reikia mokyklai, įrangai visai?
Kaip su skraidymo sezonais? Žiemą, rudenį skraido ar ne?

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 23 Rgp 2009 15:09
Try2Fly
Papasakosiu apie motorizuotus parasparnius. Su jais yra mazdaug taip:
Minimalus greitis prie kurio sparnas dar skrenda ~21 km/h (+- keli km/h priklausomai nuo modelio)
Pilnas (kruizinis) greitis ~ 35 km/h (+-)
Maximalus greitis (prikalusomai nuo sparno tipo) iki 45km/h arba iki 60 km/h

Isverst i m/s galima km/h padalinus is 3.6
Taigi min greitis prie kurio sparnas vis dar skrenda : ~6 m/s
Kruizinis ~10 m/s
Max ~12 m/s arba ~16 m/s

Kaip ir visiems skrendantiems aparatams tai yra greitis oro atzvilgiu.

Taigi tarkim pucia 5 m/s vejas. pavejui jau leksi gana smagiu zemes atzvilgiu greiciu 10+5 m/s, (54km/h) bet sugryzti pries veja jau slinksi vos vos - 10-5 m/s tai yra ~18 km/h...
Dar reikia tureti omenyje kad jeigu palei zeme pucia 5 m/s tai auksciau pakilus vejas zymiai stipresnis nes nebera trinties i zeme... realiai kai pucia daugiau nei 5m/s sugryzti pries veja buna sunku ir trunka labai ilgai.
Tai ir apriboja didziausia vejo greiti parasparniams. Jei vejas lygus zinoma galima skristi ir puciant 20 m/s vejui (nors pakilti-isskleisti ir suvaldyti sparna butu be galo sunku, beveik neimanoma) taciau tokiu atveju skrisdamas pries veja 35 km/h greiciu zemes atzvilgiu varysi atbulas irgi 35 km/h greiciu :lol:

Maziausia greiti salygoja tai kad norint pakilti reikia isibegeti iki minimalaus sparno skridimo greicio ir dar greiciau tam kad pakilti. Tai nera labai lengva padaryti prie absoliutaus stiliaus - nors atrodo nedaug tauciau ibegti tuos 21-25 km/h su 30-40 kg ant kupros ir 30 kv metru virs galvos visgi nera taip lengva net stumiant varikliui :)
O sakykim jei pucia 2-3 metriukai (7-10 km/h) stai jau ir nebereikia taip greitai begti , ir pakilti lengviau.

Isvados - kol esi nepatyres ir ne koks sprinteris geriausias skraidymui vejas ~2-3 m/s
Antrines isvados - Motorizuotas parasparnis - idealus buriavimo kompanijonas - jam tinka vejas kuris nera tinkamas buriavimui ir atvirksciai :wink:
Skraido zmones is bet kokios pievutes. Skraidymo sezonai - geriausias skraidymas ziema, oras neturbulentinis, lygus, tankus, ir gerai ausinasi varikliai. O siaip tai galima skraidyti bet kokiu sezonu, lygaus ir stabilaus oro salygomis.
Nauja yranga kainuoja daugiau nei burlentes, ir i sita klausima daug nesileisiu, kas domesis susiras info pats ar is instruktoriu. Deveta iranga neretai galima nupirkti pigiau nei buriavimo inventoriu, velgi cia variantu daug.
Instruktoriu ir pardaveju lietuvoje yra vos keli. Didziausia lietuvo paramotoru dali sudaro Penktasis Vandenynas http://www.paramotors.lt/forumas/ - Motorizuotu Parasparniu klubas su aerodromu Alytuje, bet zmones skraido ko gero visuose LT rajonuose. Motorizuotu parasparniu LT nera daug , manau kad nevirsija 100.

Kiek kitaip yra su laisvu skrydziu - be motoro.
Kad pakilti reikia zymiai maziau irangos, deveta sparna ir sedyne gali pasisekti nupirkti vos uz keleta tukstanciu, taciau pakilimui reikia isvilktuvu su lynais, pakilus gaudomos kylancios karsto oro sroves. Taigi pagrindinis skraidymas sauletomis vasaros dienomis.
Smagesnis variantas yra skraidyti i kalna atsimusancioje ir kylancioje oro sroveje, skraidoma isilgai slaito.
Kalnuose sako nerealiai malonu taip isskraidyti visa diena, na o LT tai daro Kernaves kalvose, Neringos kopose, ir speju tam reikia kad pustu koks tai vejas?
Laisvo skrydzio geriausia mokykla su kieciausiu LT instruktoriumi yra http://www.paragliding.lt/index.php?opt ... &Itemid=28
Jie bazuojasi senajam Valkininku desanto aerodrome.
Jei skaitai rusiskai galiu atsiusti PDF pagrindine knyga besidomintiems arba besimokinantiems skraidyti parasparniais.. Volkovo Mecta letatj
Tiek info pradziai,
Try2Fly ;)

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 24 Rgp 2009 21:39
Try2Fly
Dar pakomentinsiu kad skraidant pries kalna kylanciuose oro srautuose iskeltuvu nereikia.
Ir pridursiu kad parasparniai (bent jau man) nera kazkas extremalaus. Netgi atvirksciai, tai budas atsipalaiduoti, pasijusti stichijos dalimi, pamatyti savo aplinka kitokiomis akimis.
Net keista bet buna kad zmones pasiklysta ir nebezino kur yra skrisdami netgi virs savo gimtuju isvaiksciotu vietu, ant tiek kartais skiriasi trimatis zemes vaizdas is paukscio skrydzio nuo to ka matome kas diena kulniuodami ja :)
Fainas filmelis apie sklandyma kalnuose http://www.youtube.com/watch?v=oFI9qyiRHvY
O cia kiek kitokio pobudzio - skridimas tandemu ilga distancija kalnuose, Nepale http://www.youtube.com/watch?v=gZ-V4JKvsro&feature=fvw

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 25 Rgp 2009 08:48
Vertejas
Try, ačiū už info. Kažkada netoli Kauno, prie Raudondvario, pamenu davė man savarankiškai "paskristi" nuo kažkokio skardžio draugai. Sparnai buvo gal 2002 metų gamybos, gal senesni, jie juos kažkodėl vadino nesaugiais ir sistema buvo "nesaugi" kažkokia tai tandeminės sistemos dalis ar kažkas tokio :)
Du kartus leidausi nuo to kalno (terijos nežinojau jokios), tai kiek atsimenu pakilimo momentas nerealiai fainas - atrodo, kad pats pakilai, o problemos liko žemėje :) Daugybė stropų maloniai "dūzgia". Bet nusileidimas tikrai buvo extremalus - tik priartėjus suvoki kaip greitai leidiesi. Po to dar labai extremalu su visu sparnu parlipti į skardį :D
Tiesa, draugam mano nereikėjo lipti atgal - jie nusileisdavo ten pat kur pakilo. Diena baigėsi tuo, kad vienas iš jų užmetė sparną ant elektros laidų (buvusių netoli už nugaros nuo pakilimo vietos) :)

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 25 Rgp 2009 10:24
Try2Fly
Ne.... Nu tu pavarai.... :o Tikras extremistas :lol: =D>
Skraidau jau ganetinai gerai, bet nuo Netoniu slaito nesukaupiu dar drasos pasileisti..
Kaip nukrapstet sparna nuo laidu?

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 25 Rgp 2009 15:30
Vertejas
Nu sparnas uzkrito ant ju, "suzaibavo" ir persimetes per laidus kazkaip pradejo (gal vejo puciamas) trauktis tolyn ir kristi tempdamas aukstyn ta pilieti :) Mes ji pagavom uz koju (del visa ko, gal ir nebutu permete), po to atsegem kazkaip ir parsitraukem lyg sistema per laidus. Nebelabai pamenu, seniai tai buvo. Sparne liko nemaza skyle :)
As visai nebijojau, nes nieko nezinojau apie parasparnius :)

Beje jie man pasakojo, kad bent anksciau kazkaip issikelinedavo automobilio pagalba.. Nezinau kaip.
Vienas is ju taip issikelinedamas kazkodel buvo nukrites (kazkaip "pakibo" ore ir nebejudejo i prieki ar panasiai ir tada pradejo kristi) is ~5m aukscio ant nugaros tai turejo kazkokia trauma, ilgokai praleido ant lovos, bet po to vel skraide.

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 27 Rgp 2009 07:13
Acurd
Mes beaitvaruodami Aleksote sutinkam daug parasparnistų, vienas geresnių yra Gregas :lol: . O didžiausią įspūdį paliko šita chebrytė http://www.padovanokskrydi.lt/.

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 08 Rgp 2014 22:42
innovative
Sveiki,

Gal kas zino apie parduodamus bemotorius parasparnius? Kur galima juos isigt Lietuvoje, labai mazai info.

Re: Parasparniai

UNREAD_POSTParašytas: 12 Rgp 2014 14:36
ZenonasG
http://www.paragliding.lt/index.php?opt ... &Itemid=29

arba forumas:

http://www.paragliding.lt/index.php?opt ... ery=list,2.

Tik jeigu esi naujokas parasparnių sporte, tai nuoširdžiai rekomenduoju iš pradžių galvoti apie apmokymus, o tik po to apie įrangos įsigijimą.

Vis tik tai jau aviacija...