Puslapis 11

Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 22 Spa 2012 17:02
Mindaugass
Sveiki,
Kaip suprantu gilūs įbrėžimai ir nusikilę kantai lentoms ne į gerą dėl įvairių priežaščių.
Tačiau kiek pasidomėjęs čia forume ir interneto platybėse radau stebėtinai mažai informacijos apie lentų taisymą. Vienintelį patarimą lyg ir radau, kad gilesnius įbrėžimus ar nuskėlimus apipilti "epoxy" (taip dorai lietuviško atitikmens ir nežinau).
Taigi klausimai būtų tokie:

Ar taisote (mane ypač domintų nuskeltas kantas :) ), ar kažkaip profilaktiškai prižiūrite lentas ir atsiradusius įbrėžimus?
Jei taip, kokias priemones naudojate ir kur jas įsigijate?

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 23 Spa 2012 11:37
Kestukas
tai gal foto imesk..
rimtesnius geriau meistram atiduom , smulkius ibrezimus epoksidine derva gali taisyt.. Kantas reikalas rimtas, atiduociau meistrui jai pats nesi stalius-baldzius :wink:

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 23 Spa 2012 11:48
martisp
Sveikas.
Na, aš kai netingiu, tai remontuoju, jeigu turiu kokia sulūžusią. Pvz pirau prieš pora metu Nobile 666 už 100LT, nes nebuvo gabalo lentos (nulužęs kyliukas visas ir aplinkui). Tai aš susitvarkiau su viniline epoksidine, stiklo mato gabalu ir dar strongo biški. Tai dabar atrodo kaip nauja ir jau 2 metus tarnauja be poblemu. Kur gaut, tai nežinau, nes medžiagas gaunu iš tėvo įmonės. Manau kad epoksidinės gali senukuose gauti, o dėl stiklo pluošto manau teks pagooglini. Bet viskas tikrai yra įmanoma, o ypač tie maži nubrozdinimai.
P.s
Dar katalizatoriaus tau reikės prie epoksidinės.

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 23 Spa 2012 11:51
martisp
Jau kad lenta sutvarkyt, tai tikrai nereikia staliumi, baldziumi but, bet...
Jeigu esi visiskai "zalias" tai tada geriau pats sudetingu operaciju nedaryk.

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 23 Spa 2012 13:54
Mindaugass
Na aš gal nepakankamai aiškiai čia parašiau.
Aš nekalbu apie atvejus kai ten ketvirtis lentos nulūžęs ar panašiai.

Aš turiu omeny 0.5cm gylio įbrėžimus ir panašiai. Kantas įskeltas maždaug per pusę 2lt monetos. Tai staliaus darbų čia manau nereikia, tiesiog kažkokio tepalo, kad tuos įdubimus užpildyti ir kažkiek izoliuoti vidinę medieną ir pluoštą. Iš principo kaip snowboardo gilesnius įbrėžimus užildo, kad nepakliūtų drėgmė iki medienos.

Ir čia ta minima epoksidinė derva tiesiog tokia ir būna? Ar ten kažkokie porūšiai dar? :)

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 23 Spa 2012 15:13
linas7777
Mindaugass rašė:Aš turiu omeny 0.5cm gylio įbrėžimus ir panašiai. Kantas įskeltas maždaug per pusę 2lt monetos. Tai staliaus darbų čia manau nereikia, tiesiog kažkokio tepalo, kad tuos įdubimus užpildyti ir kažkiek izoliuoti vidinę medieną ir pluoštą. Iš principo kaip snowboardo gilesnius įbrėžimus užildo, kad nepakliūtų drėgmė iki medienos.

Ir čia ta minima epoksidinė derva tiesiog tokia ir būna? Ar ten kažkokie porūšiai dar? :)


Ir ibrezima, ir kanta galima sutvarkyti su epoksidke. Jei įkalta iki medžio, reiktų išdžiovinti. Tada pašiaušti švitriniu, nuriebalinti benzu ir užpilti epoksidke. Jos pirkti galima cia: http://www.senukai.lt/statyba-remontas/ ... 030_4.html

Kai klijai išdžius, aplyginti/apdailinti su švitriniu popieriumi. Jei svarbu ir estetika, remontuotą vietą galma padažyti.

Pats tas užsiėmimas šaltam rudens vakarui :D

Sėkmės!

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 23 Spa 2012 16:08
Mindaugass
Ačiū, Linai.
Būtent kažko tokio ir ieškojau. O jiems su atsparumu vandeniui nera bedos?

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 23 Spa 2012 18:58
klaipeda
epoksidiniu, poliesteriniu ir kitokiu dervu bei medziagu turi www.topplastas.lt vilniuje

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 24 Spa 2012 14:45
linas7777
Mindaugass rašė:Ačiū, Linai.
Būtent kažko tokio ir ieškojau. O jiems su atsparumu vandeniui nera bedos?


Na, ne, epoksidiniai klijai - patikrintas rusų pramonės dalykas, atsparus vandeniui.

Sėkmės!

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 25 Spa 2012 00:14
JonasS
Labiausiai reikėtų nerimauti, kad vanduo nepatektų į šerdį.
Twin Tip tipo lentos dažnai būna "apklijuotos" plėvelėmis, prie kurių nepatikimai limpa epoksidiniai klijai. Jeigu pažeidimas ne struktūrinis, tai pakanka užklijuoti pažeidimo perimetrą lipnia juosta, įpilti klijų (epoksidinės dervos iš Senukų, nes Topplaste parduoda nuo 5kg) ir užspausti viršų su polietileno plokštele ar lipnia juosta apklijuotu faneros gabalėliu. Reikia stengtis, kad reikėtų kuo mažiau šveisti ir poliruoti po to. Mums prieinamos epoksidinės dervos geltonuoja nuo saulės, todėl nepakenktų šią vietą papildomai nulakuoti. Ir prieš, ir po klijavimo lenta turi būti šiltai išdžiovinta.
Didelio plūdrumo lentas būtina prižiūrėti, nes kitu atveju jos taps kaip kempinės.
Reikia atkreipti dėmesį, kad dažnai išorinis kietas stiklo plastiko sluoksnis būna atitrūkęs nuo šerdies ir vanduo pro mažiausius įtrūkimus keliauja giliai. Tokias vietas galima prabadyti adata ir šildant bei padedant silpnam vakuumui lėtai išgarinti vandenį. Po to resin infusion principu pro vieną kraštinę skylutę pilti skystą epoksidinę dervą, pro kitą kraštinę vakuumuoti kol pratekės klijai ir pradės stingti. Likusias užklijuoti lipnia juosta. Tokiu būdu derva nuteka daug plačiau, nei ją tiesiog įpylus "po oda" ir nebereikia papildomai prispausti paviršiaus. Nepatartina sukelti vakuumo daugiau nei 50 kPa, nes gali sugniuždyti šerdį.
Didesni kaip 3-5 сm įbrėžimai iki šerdies jau turėtų būti taisomi kaip struktūriniai pažeidimai, papildomai naudojant stiklo ar anglies pluoštą bei vakuuminį prispaudimą.
Pažeista vieta stipriau "iššveičiama", nes ten bus naujasis audinių sluoksnis. Geriausia naudoti iki 100 g/m2 svorio audinius. Geriau kelis sluoksnius, nei vieną storą.
Dažymui jokie buitiniai dažai netinkami. Reikėtų naudoti bent jau automobilinius 2 komponentų (ne aerozolinius iš flakonėlių) dažus. Geriausia tiktų kietas gelcoat'as, kurio turi Topplastas, bet jis parduodamas dideliais kiekiais ir yra tik kelių spalvų.
Epoksidinę dervą reikia tiksliai maišyti su kietikliu, nes bet kurio komponento perteklius liks kaip lipnus nestingstantis skystis klijų tūrio paviršiuje. Poliesterinė ir vinilesterinė derva prastai dera su mediena, stipriai traukiasi kietėdama, skilinėja ir yra per daug kieta, todėl nerekmenduojama naudoti.

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 25 Spa 2012 19:19
kasstiss
Zodziu nieks nekomentuoja,.visi apake. :wink: Yra zmoniu kurie megsta gilintis i problema....As mieliau prasyciau Jono paremontuot lenta,negu taip giliai issinagrineti is esmes.Super geras neeilinis komentaras. =D>
JonasS rašė:Labiausiai reikėtų nerimauti, kad vanduo nepatektų į šerdį.
Twin Tip tipo lentos dažnai būna "apklijuotos" plėvelėmis, prie kurių nepatikimai limpa epoksidiniai klijai. Jeigu pažeidimas ne struktūrinis, tai pakanka užklijuoti pažeidimo perimetrą lipnia juosta, įpilti klijų (epoksidinės dervos iš Senukų, nes Topplaste parduoda nuo 5kg) ir užspausti viršų su polietileno plokštele ar lipnia juosta apklijuotu faneros gabalėliu. Reikia stengtis, kad reikėtų kuo mažiau šveisti ir poliruoti po to. Mums prieinamos epoksidinės dervos geltonuoja nuo saulės, todėl nepakenktų šią vietą papildomai nulakuoti. Ir prieš, ir po klijavimo lenta turi būti šiltai išdžiovinta.
Didelio plūdrumo lentas būtina prižiūrėti, nes kitu atveju jos taps kaip kempinės.
Reikia atkreipti dėmesį, kad dažnai išorinis kietas stiklo plastiko sluoksnis būna atitrūkęs nuo šerdies ir vanduo pro mažiausius įtrūkimus keliauja giliai. Tokias vietas galima prabadyti adata ir šildant bei padedant silpnam vakuumui lėtai išgarinti vandenį. Po to resin infusion principu pro vieną kraštinę skylutę pilti skystą epoksidinę dervą, pro kitą kraštinę vakuumuoti kol pratekės klijai ir pradės stingti. Likusias užklijuoti lipnia juosta. Tokiu būdu derva nuteka daug plačiau, nei ją tiesiog įpylus "po oda" ir nebereikia papildomai prispausti paviršiaus. Nepatartina sukelti vakuumo daugiau nei 50 kPa, nes gali sugniuždyti šerdį.
Didesni kaip 3-5 сm įbrėžimai iki šerdies jau turėtų būti taisomi kaip struktūriniai pažeidimai, papildomai naudojant stiklo ar anglies pluoštą bei vakuuminį prispaudimą.
Pažeista vieta stipriau "iššveičiama", nes ten bus naujasis audinių sluoksnis. Geriausia naudoti iki 100 g/m2 svorio audinius. Geriau kelis sluoksnius, nei vieną storą.
Dažymui jokie buitiniai dažai netinkami. Reikėtų naudoti bent jau automobilinius 2 komponentų (ne aerozolinius iš flakonėlių) dažus. Geriausia tiktų kietas gelcoat'as, kurio turi Topplastas, bet jis parduodamas dideliais kiekiais ir yra tik kelių spalvų.
Epoksidinę dervą reikia tiksliai maišyti su kietikliu, nes bet kurio komponento perteklius liks kaip lipnus nestingstantis skystis klijų tūrio paviršiuje. Poliesterinė ir vinilesterinė derva prastai dera su mediena, stipriai traukiasi kietėdama, skilinėja ir yra per daug kieta, todėl nerekmenduojama naudoti.

Re: Lentos profilaktika ir remontas

UNREAD_POSTParašytas: 29 Spa 2012 20:10
arvi
Litagroi neseniai pirkau profi epoksidkes iskart su stiklo audiniu komplekte.)